Tablica

Nadeszła zima, jakiej nawet nasi dziadkowie nie widzieli. Zapasy powoli się kończą, państwa patrzą na siebie coraz bardziej podejrzanym wzrokiem. Uczniowie muszą siedzieć w zimnych i rzadko ogrzewanych pokojach, bo akademię robią wszystko by nie zamknąć swych wrót przez brak pieniędzy. Ludzie w miastach wspierają się jak tylko mogą, jednak nawet to nie pomaga w wyżywieniu rodziny. Wcześniej ludzie nie zwracali uwagi na dziwne zachowanie zwierząt, jednak być może był to zwiastun czegoś nowego? Może ptaki przestały migrować, a stworzenia leśne zbierać zapasów na zimę z powodu jakieś większej sprawy? Pomimo ciężkich warunków, zimy i głodu, niektórzy chcą znaleźć przyczynę całego tego chaosu i szaleństwa. Próbują dotrzeć do miejsca, w które zdaje się, idą wszystkie magiczne stworzenia zamieszkujące nasz świat. Czy jednak jest to bezpieczne?

sobota, 20 czerwca 2020

Od Beverly cd. Darumy


Świetnie. Chciałam, żeby wyszło mi na dobre bycie miłą czy pomocną, a zostałam zatrzaśnięta z Darumą w kantorku biblioteki. Nie dość, że nie zdołałam wykonać swoich obowiązków, to tylko zniechęcam chłopaka do tego miejsca, czy swojej osoby. Teraz czekać, aż wypuszczą nas dopiero właściciele biblioteki, chociaż myślami odbiegałam od tego pomysłu. Mój pierwszy dzień pracy nie może się tak skończyć. Próbowałam wydobyć jakiekolwiek wołanie o pomoc z tego pomieszczenia, ale pewnie słabo mnie było słyszeć. Jakby nie patrzeć – jest to pomieszczenie na samym końcu biblioteki, a dziś tłumów w niej nie było. Cała zbieżność jest wręcz niemożliwa i co najmniej nie o czasie. Dlaczego akurat mnie musiało to spotkać?

- No i co teraz zrobimy? – spojrzałam się na Darumę, praktycznie zapominając, że nie jestem tu sama. Może nawet lepiej, w pojedynkę mogłabym sobie nie poradzić w ogóle. Centaur nic nie odpowiedział, tylko szarpnął jeszcze parę razy za klamkę, aby się wydostać. Patrzyłam na to z nadzieją, że zaraz jej nie wyrwie. Chłopak przestał, z wyraźnie poddenerwowaną miną. Nie podobała nam się ta sytuacja. Okien też nie dostrzegłam, chociaż rozsunęłam wszystkie tutejsze pudła i skrzynki, to co się dało.
- Nie mam pojęcia. – odpowiedział po chwili. – Trzeba zebrać myśli.
Oparłam się o wolną ścianę i po chwili plecami zjechałam na samą podłogę. Daruma próbował coś jeszcze przy drzwiach, aż również się poddał. Naprawdę poważnie się zatrzasnęły. Wsłuchiwałam się, czy ktoś może nie przechodzi i chciałby nam pomóc.

Niedługo potem, poprosiłam centaura o zupełną ciszę. Słyszałam stawiane przez kogoś kroki niedaleko – jednak rozmowy ze zwierzętami i częste przesiadywanie w lesie przynosi korzyści. Przeczekałam ułamek sekundy i zaczęłam stukać w drzwi, z niegłośnym krzykiem (pamiętając, że znajdujemy się w bibliotece). Daruma spojrzał na mnie z niedowierzaniem, po czym pomógł w wykonywanych czynnościach.
Udało się – osoba po drugiej stronie dostrzegła nasze prośby. Minęła chwila czasu, zanim udało się jej otworzyć drzwi i wypuścić nas na zewnątrz. Gdy światło z biblioteki powoli docierało do kantorka, wiedziałam już, że zostaliśmy z Darumą uwolnieni.
Wszystko byłoby fajnie i dobrze, gdyby po drugiej stronie nie czekał na nas właściciel biblioteki. Na pewno tam był, to jedyna osoba która ma zapasowe klucze do tego pomieszczenia. Wcześniej o tym nie pomyślałam. Nie mogłam go z kimś pomylić. Myślałam przez chwilę, że zapadnę się pod ziemie. Po jego mimice twarzy stwierdziłam, że czeka na jakieś wyjaśnienia. Pokazałam Darumie gestem dłoni, że może już iść, gdyby nie patrzeć to moja wina i ja muszę się z tego wytłumaczyć. Chłopak chwilę zakłopotany stał w bezruchu, po czym zgodnie z prośbą wyszedł z biblioteki. Zgodnie z tym wiedziałam, że będę musiała go jeszcze raz odszukać i przeprosić za całe to zamieszanie.

Usiadłam przed biurkiem właściciela i wytłumaczyłam wszystko po kolei. Jak to się stało, dlaczego nie wypełniłam obowiązków. Patrzył na mnie zniesmaczoną miną, po czym odparł, że:
- Będziesz musiała zostać jutro po lekcjach dłużej, odpracować. Taka sytuacja nie może się powtórzyć!
Spojrzałam tylko na niego, przytakując że tak odpokutuję moją nieuwagę i zachowanie, po czym zabrałam swoje rzeczy i wyszłam na korytarz. Moje policzki płonęły ze wstydu. Stanęłam przed ścianą i parę razy głośno odetchnęłam. Gdy już w zupełności się uspokoiłam, przeszłam się do lasu za Akademią, aby opowiedzieć o wszystkim wiewiórkom. Stało się to od niedawna moim nawykiem i rzeczą, którą robię codziennie, momentami po parę razy. Myślałam, że skoro dzielę pokój z Castorem, przestanę tak robić. Przyzwyczajenie daje górę. Wolnym krokiem szłam znaną mi trasą. Usiadłam na trawie i rozejrzałam się wokół czy nikogo nie ma. Pewnie siebie przywołałam małe istoty lasu. Rozmawiałam z nimi, aż zrobiło się zimno i doszłam do wniosku, że powinnam wracać. Pożegnałam się i powróciłam do murów Corvine.

Gdy znalazłam się na odpowiednim korytarzu, do głowy przyszła mi myśl: a może wybrać się do pokoju Darumy i przeprosić już teraz? Zgodnie z tymi rozmyślaniami, dopytywałam resztę uczniów buszujących przy schodach niedaleko czy wiedzą gdzie taki się znajduje. Pospiesznie mi odpowiedzieli wskazując odpowiednie miejsce, a ja bez zastanowienia brnęłam przed siebie odszukać centaura. W między czasie zdążyłam zwątpić czy to oby na pewno dobra myśl. Co jeżeli pomyśli, że jestem nachalna? Zatrzymałam się zaraz przed drzwiami. Długo zastanawiałam się, czy w ogóle zapukać. Stałam tak wryta w podłogę.
- Raz się żyje, Beverly. Nie popełniasz zbrodni… - pomyślałam i zmarszczyłam brwi.
Zapukałam lekko parę razy. Czekałam jeszcze chwilę, ale wciąż nie dostałam żadnej reakcji. Co ja mam teraz zrobić? Odejść nie zastanawiając się nad centaurem, czy czekać na odzew z jego strony. Miałam już odchodzić, aż zauważyłam odchylające się drzwi, a w nich innego mężczyznę – w dodatku elfa. Czyżbym pomyliła pokoje? Może to jego współlokator.

- Cześć, mam przyjemność zastać Darumę? – zapytałam nieznanego mi wcześniej ucznia Corvine. Ten nic nie odpowiedział, po prostu przymknął mi drzwi i przywołał centaura.
- Co cię sprowadza? – powiedział zdezorientowany, gdy wyszedł do mnie na korytarz.
- Wiesz co, chciałam cię przeprosić za całe to zajście, nie powinno mieć w ogóle miejsca. - chciałam kontynuować, ale mi przerwał. 


Daruma?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon
Pandzika
Kernow